Na koga se odnosi GDPR?
U HT-u GDPR se prvenstveno odnosi na privatne korisnike koji upotrebljavaju ili su nekada upotrebljavali usluge HT-a. No uredba se odnosi i na poslovne korisnike kod kojih je moguće utvrditi o kojoj je privatnoj osobi riječ, npr. na obrtnike.
Koje vrste osobnih podataka HT prikuplja?
Uvijek prikupljamo samo one podatke koji su nam nužni za poslovanje, odnosno koji su nužni za postizanje određene zakonite svrhe.
HT nikada ne prikuplja sadržaj privatnih komunikacija korisnika kao ni podatke o političkim ili vjerskim nazorima, rasnoj ili etničkoj pripadnosti i slične osjetljive podatke.
Osobni podaci koje najčešće prikupljamo jesu ugovorni podatci i podatci o upotrebi. Ugovorne podatke dali ste nam pri sklapanju ugovora (to su matični podatci, npr. ime i prezime, poštanska/instalacijska adresa, OIB, datum rođenja, podatci za kontakt).
Ugovorni podaci također uključuju i informacije o vrsti ugovornog odnosa, podatke o uslugama i proizvodima koje korisnik upotrebljava ili je upotrebljavao u HT-u kao i podatke o načinu i povijesti plaćanja usluga HT-a (npr. iznosi računa, postojanje trajnog naloga, broj bankovnog računa, preferirani način plaćanja).
Podaci o upotrebi nastaju automatski upotrebom usluga i proizvoda HT-a i nužni su za pružanje usluge, npr. podatci o prometu. Ovi podatci ne uključuju sadržaj privatnih komunikacija korisnika kao ni identitet osobe s kojom je komunikacija ostvarena.
Koliko dugo HT čuva vaše podatke?
Podatke pohranjujemo i obrađujemo samo onoliko koliko je potrebno za izvršenje određene legitimne svrhe, osim ako je važećim propisima za pojedinu svrhu predviđeno duže ili kraće vrijeme čuvanja.
Kako i u koju svrhu HT obrađuje vaše podatke?
Sve vrste osobnih podataka HT obrađuje u sljedeće svrhe:
a) Izvršenje ugovora
Vaše podatke prvenstveno obrađujemo u svrhe sklapanja i izvršenja ugovora. Upotrebljavamo ih u svrhu provjere identiteta, pružanja ugovorne usluge, obračuna i naplate troškova, dostave naručenih proizvoda, kontaktiranja u vezi s pružanjem usluge, instalacije, rješavanja prigovora, otklanjanja smetnji, praćenja i osiguravanja kvalitete i sigurnosti usluga i proizvoda, korisničke podrške, savjetovanja i pomoći pri upotrebi proizvoda te drugih radnji povezanih sa sklapanjem i izvršenjem ugovora u skladu sa zakonom.
b) Interne svrhe
Neke vaše podatke upotrebljavamo isključivo za potrebe vlastitih evidencija, a u svrhe zaštite interesa korisnika ili HT-a. Primjerice, radi sprječavanja, otkrivanja i procesuiranja zloupotreba, osiguravanja sigurnosti zaposlenika, korisnika, naših proizvoda i usluga, kreiranja usluga i ponuda koje zadovoljavaju potrebe i želje korisnika, personalizirane korisničke podrške, istraživanja i analize tržišta, optimizacije elektroničke komunikacijske mreže itd. Telefonski razgovori korisnika i djelatnika HT-a mogu biti snimani i dalje se upotrebljavati u svrhe unaprjeđenja kvalitete rada djelatnika, rješavanja mogućih prigovora ili u sigurnosne svrhe, o čemu će korisnik biti obaviješten prije početka razgovora.
Bez privole nikada nećemo u ove svrhe obrađivati podatke o prometu, podatke o lokaciji uređaja bez podataka o prometu, podatke o gledanosti sadržaja te eventualne druge podatke, osim ako je to nužno za sprječavanje zloupotreba ili optimizaciju, tj. normalno funkcioniranje elektroničke komunikacijske mreže.
c) Objava u javnom telefonskom imeniku
Prema Zakonu o elektroničkim komunikacijama HT je vaše nužne podatke iz ugovora (ime i prezime, telefonski broj i adresa) dužan objavljivati u javnom telefonskom imeniku.
Kao korisnik imate pravo zatražiti, bez naknade, da vaši podatci ne budu uneseni i imate pravo na besplatne provjere i promjene podataka u imeniku.
d) Izravna promidžba usluga i proizvoda
Kako bismo mogli kreirati proizvode i usluge prilagođene vašim navikama i potrebama te kako bismo mogli kontaktirati s vama i ponuditi vam najbolju opciju za vas, određene podatke upotrebljavamo za izradu personaliziranih obavijesti i ponuda.
U svakom trenutku možete se izjasniti da više ne želite primati promidžbene obavijesti. U tom slučaju vaše podatke više nećemo obrađivati u svrhe izravne promidžbe. Promidžbene obavijesti trećih osoba (naših partnera) također ćemo vam slati samo uz privolu.
e) Ispunjavanje zakonskih obveza
Na temelju pisanog zahtjeva HT je nadležnim državnim tijelima (npr. sudovima, policiji, HAKOM-u, AZOP-u itd.) obvezan dostaviti određene osobne podatke korisnika ili omogućiti pristup određenim osobnim podatcima korisnika.
Koliko dugo HT čuva vaše podatke?
Podatke pohranjujemo i obrađujemo samo onoliko koliko je potrebno za izvršenje određene legitimne svrhe, osim ako je važećim propisima za pojedinu svrhu predviđeno duže ili kraće vrijeme čuvanja.
Koja su moja prava u vezi s Općom uredbom za zaštitu osobnih podataka?
Osim što imate pravo u svakom trenutku dati ili povući privolu, u skladu s važećim propisima imate i sljedeća prava:
a) Pravo na prigovor – imate pravo u svakom trenutku uložiti prigovor na obradu podataka koji se temelje na tzv. legitimnom interesu HT-a (kao što je npr. obrada osobnih podataka u svrhu promidžbe i prodaje, obrada osobnih podataka u interne svrhe HT-a ili povezivanje osobnih podataka korisnika s podatcima drugih korisnika).
b) Pravo na neunošenje u javni imenik: u svakom trenutku možete zatražiti da podatci ne budu uneseni u javni telefonski imenik.
c) Pravo na ispravak: ako primijetite da imamo nepotpune ili netočne podatke, u bilo kojem trenutku možete od nas zatražiti ispravak osobnih podataka koji će biti riješen u najkraćemu mogućem roku.
d) Pravo na zaborav: imate pravo na brisanje osobnih podataka ako smatrate da smo ih obrađivali protivno vašem zaštićenom interesu. Uzmite u obzir da vaše podatke pohranjujemo i obrađujemo samo onoliko koliko je potrebno za izvršenje određene legitimne svrhe. Također, postoje zakonski razlozi koji onemogućuju brisanje, npr. u skladu sa Zakonom o računovodstvu, osobni podatci na računu moraju se čuvati 11 godina).
e) Pravo na pristup: imate pravo dobiti potvrdu obrađujemo li vaše osobne podatke i, ako ih obrađujemo, imate pravo na pristup tim podatcima i informaciji o svrsi obrade, kategorijama osobnih podataka i ostalim informacijama povezanim s obradom vaših podataka.
f) Pravo na prenosivost: imate pravo zatražiti svoje osobne podatke u strojno čitljivom formatu i prenijeti ih drugom voditelju obrade.
Zahtjeve za ostvarivanjem svojih prava (ispravak, zaborav, prigovor, pristup, ograničenje obrade, prenosivost) možete podnijeti osobno, uz predočenje identifikacijskog dokumenta u T-Centrima, a odgovor ćete dobiti na željenu adresu u roku od 30 dana. Radimo na tome da vam uskoro omogućimo podnošenje zahtjeva i drugim sigurnim kanalima.
Kome HT prosljeđuje moje osobne podatke?
HT ne prodaje osobne podatke korisnika nikome nikada niti ih prosljeđuje i razmjenjuje s drugim pravnim ili privatnim osobama, osim u sljedećim slučajevima:
a) ako postoji zakonska obveza ili izričito ovlaštenje na temelju zakona (npr. na temelju zahtjeva suda)
b) ako za obavljanje pojedinih poslova angažiramo drugu osobu kao tzv. podizvođača (npr. tiskanje i dostava računa, istraživanje tržišta, održavanje sustava, prosljeđivanje agencijama za naplatu potraživanja)
c) ako je podatke potrebno proslijediti radi izvršenja ugovora (npr. drugim operatorima u slučaju roaminga)
ako je druga osoba nositelj korisničkog ugovora za usluge koje upotrebljava korisnik (npr. nositelj priključka u obiteljskoj tarifi ili poslodavac kao nositelj tarife)
e) cesije, tj. ustupa tražbine trećim osobama na temelju članka 80. Zakona o obveznim odnosima
f) na temelju privole korisnika.
Naglašavamo da podizvođač djeluje isključivo po nalogu HT-a i da HT osigurava sve mjere zaštite podataka korisnika kao da ove poslove obavlja sam HT.