28. 4. 2011.
Recesija i posebni porezi i dalje utječu na poslovanje, ali doprinos Combisa i dobar rast internetskih usluga umanjili su pad prihoda na 2,5%; snažan rast broja pretplatnika u pokretnoj mreži, ADSL-a i IPTV-a čvrsta su platforma za oporavak
T-Hrvatski Telekom (Reuters: THTC.L, HT.ZA; Bloomberg: THTC LI, HTRA CZ), vodeći davatelj telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj, objavljuje svoje nerevidirane rezultate za tri mjeseca do 31. ožujka 2011.
Glavna obilježja grupe
- Prihodi su se smanjili za 2,5% na 1.894 milijuna kuna ili 256 milijuna eura (prvo tromjesečje 2010.: 1.943 milijuna kuna, 263 milijuna eura)
- Doprinos Combisa iznosio je 68 milijuna kuna (9 milijuna eura) u prvom tromjesečju 2011. (konsolidiran od svibnja 2010.)
- Prihodi manji za 6,0% ako se isključi doprinos Combisa
- Nastavljaju se inicijative za kontrolu troškova
- EBITDA se smanjila za 6,4% na 767 milijuna kuna (104 milijuna eura) uz maržu od 40,5% (prvo tromjesečje 2010.: 819 milijuna kuna ili 111 milijuna eura, 42,2%)
- Neto se dobit smanjila za 8,5% na 351 milijun kuna (47 milijuna eura)
- Novčani tok iz redovnog poslovanja smanjio se za 13,0% na 471 milijun kuna (64 milijuna eura)
- Glavna će skupština 4. svibnja 2011. glasovati o predloženoj dividendi od 22,76 kuna po dionici
- Uvedena je nova struktura izvješćivanja prema Segmentu privatnih korisnika i Segmentu poslovnih korisnika
Segment privatnih korisnika
- T-HT je zadržao vodeći položaj na sva tri tržišta (pokretne i nepokretne telefonije i IP-a)
- Broj pretplatnika usluga u pokretnoj mreži povećao se za 7,9% (povećanje od 4,2% u odnosu na četvrto tromjesečje 2010.)
- 000 ADSL priključaka, povećanje za 13.2% (povećanje od 2,1% u odnosu na četvrto tromjesečje 2010.) i 299.000 TV korisnika, povećanje za 23.4% (povećanje od 6,8% u odnosu na četvrto tromjesečje 2010.)
- Prihodi su se smanjili za 5,1% zbog pada prihoda od govornih usluga
- Doprinos EBITDA-i iznosio je 659 milijuna kuna (89 milijuna eura), što predstavlja smanjenje od 8,5%
Segment poslovnih korisnika
- Stabilna baza korisnika u svim segmentima i proizvodima/tarifama
- Broj pretplatnika usluga u pokretnoj mreži povećao se za 4,5% (povećanje od 0,5% u odnosu na četvrto tromjesečje 2010.)
- 000 ADSL priključaka, povećanje za 6.2% (povećanje od 1,9% u odnosu na četvrto tromjesečje 2010.) i 18.000 TV korisnika, povećanje za 24.4% (povećanje od 5,8% u odnosu na četvrto tromjesečje 2010.)
- Prihodi su se povećali za 1,0%; ako se isključi doprinos Combisa od 68 milijuna kuna, prihodi su manji za 7,5%
- Doprinos EBITDA-i iznosio je 493 milijuna kuna (67 milijuna eura), što predstavlja smanjenje od 6,4%
Ivica Mudrinić, predsjednik Uprave i glavni direktor, izjavio je:
“U prvom tromjesečju hrvatsko gospodarstvo je i nadalje bilo pod utjecajem recesije, uz rastuću nezaposlenost i pad raspoloživog dohotka. Očekivani oporavak tek bi trebao uslijediti. Kao rezultat navedenog naši prihodi su se smanjili za 2,5%, usprkos doprinosu rastućih prihoda od IP-a i prošlogodišnje akvizicije Combisa. Unatoč nepovoljnom okruženju u kojem poslujemo, zadržali smo vodeći položaj u svim segmentima i dodatno povećali bazu pretplatnika u pokretnoj telefoniji. Vjerujemo da će navedeno donijeti pozitivne rezultate kada se poboljša stanje u gospodarstvu.
U razdoblju koje je pred nama uspješnost nadolazeće turističke sezone i očekivani rast nacionalnog gospodarstva imat će znatan utjecaj na naše poslovne rezultate. Međutim, postojeće regulatorno okruženje i trošarina koja je nametnuta sektoru telekomunikacija i dalje će kočiti naša ulaganja u modernu komunikacijsku infrastrukturu koja bi vjerujemo pozitivno utjecala na razvoj hrvatskog gospodarstva.”