26. 3. 2010.
Večeras su u Muzeju suvremene umjetnosti proglašeni pobjednici 3. natječaja T-HTnagrada@msu.hr, koji je vodeći telekomunikacijski operater T-Hrvatski Telekom i ove godine organizirao u sklopu višegodišnjega partnerstva s MSU-om. Prva otkupna novčana nagrada, u iznosu od 75.000 kuna, dodijeljena je umjetniku Igoru Grubiću za rad East side story. Drugu je nagradu, vrijednu 70.000 kuna osvojio rad Marijana Crtalića Nevidljivi Sisak – Fenomen Željezara, a treća je nagrada od 65.000 kuna pripala Marku Tadiću za rad I speak true things. Ovogodišnja će tri najbolja rada naći svoje mjesto i u muzejskoj Zbirci T-HT-a, koja se već može pohvaliti ponajboljim djelima mladih umjetnika s područja suvremene umjetnosti, nagrađenima na prethodnim natječajima. Nagrade su predale Maja Weber, direktorica Odjela za odnose s javnošću T-Hrvatskog Telekoma i Snježana Pintarić, ravnateljica Muzeja suvremene umjetnosti.
"Očito je hrvatska stručna i kulturna javnost natječaj T-HTnagrada@MSU.hr smjestila u red najznačajnijih događaja za hrvatsku suvremenu umjetnost, a počašćeni smo što brojni poznavatelji bez ustručavanja zaključuju da natječaj, uz odličan odaziv i impresivan popis umjetnika, daje puni presjek aktualnosti na hrvatskoj umjetničkoj sceni“, izjavila je Maja Weber, direktorica Odjela za odnose s javnošću T-Hrvatskog Telekoma.
Prvonagrađeni rad Igora Grubića East side story dvokanalna je video-instalacija (14'), u kojoj umjetnik sučeljava dokumentarne materijale s visoko stiliziranim umjetničkim radom, zalažući se za toleranciju i razumijevanje skupine ljudi koji zbog spolne orijentacije izazivaju otpor velikoga broja pojedinaca i društvenih skupina. Umjetnik na jednome video-kanalu reproducira autentične TV snimke demonstracija tih skupina koje su godine 2001. u Beogradu i 2002. u Zagrebu protestirale i onemogućavale nastupe aktivista na Gayprideu, dok drugi dio instalacije čini umjetnička intervencija u obliku plesne koreografije, i to upravo na mjestu demonstracija u Zagrebu. Grubić se znalački služi metodama i jezikom umjetnosti u javnome prostoru reproducirajući i podvrgnuvši kritici naš pristanak na nasilje, pokazujući da je politički jezik umjetnosti, u vrijeme sveprisutnoga medijskog omekšavanja, još uvijek moguć.
Drugonagrađeni je rad Nevidljivi Sisak – Fenomen Željezara Marijana Crtalića multimedijska instalacija iz 2009. kojom umjetnik približava promatraču ozračje socijalističkoga zanosa, arhivirajući i interpretirajući procese i proizvode u samoj Željezari ali i njezinoj umjetničkoj koloniji u Sisku, inače Marijanovom rodnom gradu. U filmu Industrijski raj intervjuira radnike koji svjedoče o povijesnom iskustvu – vremenu nastanka skulptura u umjetničkoj koloniji i vremenu danas. Umjetnik prikuplja na jednome mjestu dokumentarne materijale (arhivske fotografije, izreske iz novina i dokumente), sučeljavajući ih s aktualnim trenutkom, predstavljenim fotografijom, dizajnom i videom. Crtalić ne optužuje, on radije spaja kvalitetu kreativnosti kao prateću kategoriju samoupravnoga socijalizma i kreativnost u umjetničkome smislu. S druge strane ne osporava učinak ideologije koja za sobom ostavlja trag: kao napušten pogon ali i kao korodiranu skulpturu od željeza. Umjetnik artikulira potrebu afirmiranja očuvanja kulturne baštine, bez obzira na ideološki kontekst.
Trećenagrađeni rad Marka Tadića I speak true things iz 2009. je stop-animacija (6') praćena s dvadeset crteža na starim zemljovidima i drvenom instalacijom. Tako usklađenom ambijentalnom instalacijom Marko Tadić govori o vječnoj potrazi za mitskim „otokom“ i predstavlja iznimnu estetski artikuliranu tvorevinu koja upućuje na neograničenost kreativnog umijeća, ali istodobno sažima u sebi i moguće društvene, političke i kulturne sastavnice našega doba i proteklih epoha. Tadić imaginarnu situaciju dovodi do ruba apsurdnosti dodajući notu svježe zemlje i mahovine drvenoj instalaciji, odnosno simulaciji drvene kućice od naplavljenih dasaka na nađenom otoku. U muzejskome je prostoru moguće rekonstruirati mitsku situaciju traženja i – paradoksalno – nalaženja izgubljenog otoka, ali istodobno ostaje tajnom kako je otok pronađen i komu je potraga, osim samom umjetniku, omogućena.
Na 3. natječaj T-HTnagrada@msu.hr radove je poslalo ukupno 232 umjetnika i umjetnica svih naraštaja i različitih pristupa suvremenom vizualnom izričaju. Međunarodno stručno povjerenstvo u sastavu mr. Snježana Pintarić, ravnateljica Muzeja suvremene umjetnosti, Peter Pakesch, intendant Kunsthausa u Grazu, Nada Beroš, viša kustosica Muzeja suvremene umjetnosti, Ivan Faktor, medijski umjetnik, Branko Franceschi, ravnatelj HDLU-a i Zdenka Badinovac, ravnateljica Moderne galerije u Ljubljani imalo je tešku zadaću odabrati četrdeset najboljih radova za izložbu i odabrati tri rada kojima će biti dodijeljena nagrada.
Radovi s ovogodišnjega natječaja T-HTnagrada@msu.hr konačno su i primjereno izloženi u novoj zgradi Muzeja suvremene umjetnosti. Izložba je otvorena do 28. ožujka 2010., a po završetku će biti dodijeljena i nagrada publike.
Poslije službenoga dijela i dodjele nagrada prisutni su se zabavljali na prigodnome domjenku uživajući u glazbenom odabiru zanimljivog DJ trojca - Sanje i Šveca na čelu s poznatim redateljem Daliborom Matanićem, ovoga puta u novoj ulozi: za pultom.
Događaju su također prisustvovale poznate ličnosti iz javnoga života, primjerice Nevena Rendelli, Robert Kurbaša, Mirna Zidarić.