T-HT konferencija „Znanjem rastemo“ vođena mišlju o važnosti znanja za razvoj pojedinca ali i društva u cjelini
16. 9. 2009.
Već drugu godinu za redom T-Hrvatski Telekom organizira konferenciju „Znanjem rastemo“ na kojoj će predavanja održati dva svjetski poznata i ugledna govornika – nobelovac i utemeljitelj banke Grameen profesor Muhammad Yunus te priznati bihevioralni ekonomist, stručnjak u području ljudskog ponašanja profesor Dan Ariely. Konferencija će se održati 1. listopada u Zagrebu, a nazočit će joj brojni uzvanici iz gospodarskoga, intelektualnoga i političkoga života Hrvatske, studenti te zaposlenici T-HT-a.
Profesor Yunus inspirativan je govornik i vizionar koji će na T-HT-ovoj konferenciji govoriti o ostvarivanju ljudskih potencijala, međusobnim utjecajima jednih na druge i borbi protiv siromaštva. Svoje znanje, ideje i razmišljanja predstavit će kroz svoje iskustvo s modelom Grameen i tvrtkama kojima je cilj postizanje društvenoga dobra, a ne profita (tzv. social business). Drugi govornik, profesor Dan Ariely, na zanimljiv će način kroz iskustva, zanimljiva istraživanja i eksperimente pokazati kako brojni čimbenici često rezultiraju pogrešnim odlukama kojima dovodimo sebe u neprilike na osobnoj, ali i na široj društvenoj i gospodarskoj razini.
„Ove godine, koja je specifična zbog teške ekonomske krize koja je pogodila cijeli svijet, s nama će svoja razmišljanja, ideje i postignuća podijeliti dva iznimna govornika i svjetski priznata stručnjaka čije će nas ideje nadahnuti da i sami poduzmemo korake kako bismo pokušali učiniti svijet boljim i kako bismo bolje razumjeli ljudsku prirodu. Danas je važnije nego ikad govoriti o mogućnostima koje su pred nama, prenositi i širiti znanje i nove spoznaje kao osnove za stvaranje budućnosti temeljene na novim vrijednostima. Ta načela za kojima se T-HT kao kompanija nastoji povoditi cilj su ove konferencije“, rekao je u povodu skorašnjega početka konferencije predsjednik Uprave T-HT-a Ivica Mudrinić.
T-HT konferencija pod krilaticom „Znanjem rastemo“ naglasak stavlja na važnost znanja za individualni i društveni rast. Konferencija ugošćuje ugledne i inspirativne pojedince, stručnjake i govornike koji svojim idejama, djelima, projektima, znanjem na lokalnoj i globalnoj razini na prepoznatljiv način pridonose i pomažu čovječanstvu, potiču na razmišljanje ili akciju. Ovogodišnjom konferencijom T-HT ujedno obilježava drugu godišnjicu inicijalne javne ponude dionica kompanije koja je službeno započela 5. listopada 2007. godine.
Profesor Muhammad Yunus dobitnik je Nobelove nagrade za mir 2006. godine i utemeljitelj Grameen banke. Ovaj ugledni bangladeški ekonomist i bankar pomogao je brojnim siromašnim obiteljima i pokrenuo ekonomiju Bangladeša kada je svojim jednostavnim rješenjem mikrokredita pomogao poduzetnicima koji su bili odviše siromašni da bi se za pomoć obratili tradicionalnim bankama. Uspjeh modela Grameen inspirirao je slična nastojanja u zemljama u razvoju i industrijski razvijenim zemljama te je kao model financiranja primijenjen u 23 zemlje u svijetu. Osim banke Grameen, profesor Yunus je u Bangladešu osnovao niz poduzeća koja se bave problemima siromaštva i razvoja, uključujući Grameen Communications, Grameen Fund, Grameen Trust, Grameen Telecom i Grameen Healthcare Services. Danas je aktivan i oko zagovaranja održivog social businessa, odnosno društvenih poduzeća kojima cilj nije profit već postizanje društvenog dobra i pomoć osjetljivim članovima društva. Profesor Yunus prvi je dobitnik Nobelove nagrade iz Bangladeša te dobitnik brojnih međunarodnih nagrada i više od 40 počasnih doktorata. Autor je knjiga „Bankar siromašnih“ (Banker to the Poor, 1998.) i „Za svijet bez siromaštva“ (Creating a World without Poverty, 2008.).
Dan Ariely je profesor bihevioralne ekonomije na američkome Sveučilištu Duke. Ujedno je i gostujući profesor na najcjenjenijem američkom tehnološkom sveučilištu MIT (Massachusetts Institute of Technology) i direktor Centra za napredna istraživanja (Center for Advanced Hindsight). Profesor Ariely vodeći je stručnjak za područje ljudskoga ponašanja u svim vrstama poslovnog, ekonomskog i privatnog okruženja, kao i tumač njihova značenja u inovacijama karakterističnim za gospodarstvo, strategiju i marketing. U središtu je njegova znanstvenoga istraživanja i rada je otkriti kako i zašto ljudi donose određene odluke, a njegovi su eksperimenti konzistentno zanimljivi, zabavni i informativni. Objavio je brojna istraživanja u vodećim stručnim časopisima iz područja psihologije, ekonomije, marketinga i menadžmenta te poznatim tiskovinama kao što su New York Times, Wall Street Journal, Washington Post, Boston Globe, Scientific American i Science, a gostovao je i na CNN-u. Dan Ariely autor je knjige „Predvidljivo iracionalni“ (Predictably Irrational, 2008.) u kojoj podrobnije objašnjava kako i zašto očekivanja, emocije, socijalne norme i ostale nevidljive sile utječu na iskrivljeno poimanje i donošenje (ne)razumnih odluka. Autor nam na zabavan način otkriva ne samo da svakodnevno činimo sitne pogreške već i da iznova ponavljamo iste.