14. 2. 2011.
Recesija i posebni porezi i dalje utječu na poslovanje, uspješnom kontrolom troškova zadržana je solidna marža EBITDA-e* od 44,1%, rast broja korisnika pokretnih komunikacija i blaži pad prihoda od pokretnih komunikacija u četvrtom tromjesečju
T-Hrvatski Telekom (Reuters: THTC.L, HT.ZA; Bloomberg: THTC LI, HTRA CZ), vodeći davatelj telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj, objavljuje svoje revidirane rezultate za godinu završenu 31. prosinca 2010.
Glavna obilježja Grupe
- Prihodi su se smanjili za 1,7% na 8.375 milijuna kuna ili 1.149 milijuna eura (2009.: 8.517 milijuna kuna, 1.160 milijuna eura)
- Doprinos prihoda Combisa od svibnja iznosi 232 milijuna kuna (32 milijuna eura)
- Prihodi su se smanjili za 3,2% bez utjecaja poreza od 6% i Combisa
- Kontrola troškova i dalje štiti marže
- EBITDA neznatno manja od razine iz 2009. godine i iznosi 3.662 milijuna kuna (502 milijuna eura) s maržom od 43,7% (2009.: 3.695 milijuna kuna ili 503 milijuna eura, 43,4%);
- EBITDA prije jednokratnih stavki iznosila je 3.694 milijuna kuna (507 milijuna eura) uz maržu od 44,1% (2009.: 3.859 milijuna kuna ili 526 milijuna eura, 45,3%)
- Neto se dobit smanjila za 9,5% na 1.831 milijun kuna (251 milijun eura) u prvome redu zbog manjih financijskih prihoda
- Novčani tijek iz redovnog poslovanja snažno porastao, veći je za 19,3% i iznosi 3.268 milijuna kuna (488 milijuna eura)
- Predložena je dividenda u iznosu od 22,76 kuna po dionici; omjer isplate je 100% neto dobiti Hrvatskog Telekoma d.d.
- Na dan 1. listopada uveden je prepaid brand bonbon
- Uspješna testiranja LTE-a demonstrirala su internet velike brzine u pokretnoj mreži
T-Mobile
- Prihodi su se smanjili za 9,1% na 3.807 milijuna kuna ili 522 milijuna eura (2009.: 4.189 milijuna kuna ili 571 milijun eura)
- Ukupan broj pretplatnika povećao se za 1,5% na 2,9 milijuna
- Broj postpaid pretplatnika povećao se za 9,0% u odnosu na 2009. i premašio 1 milijun
- Broj prepaid korisnika smanjio se za 2,1% na godišnjoj razini, ali se bitno povećao u četvrtom tromjesečju za 6,0%
T-Com
- Nastavljen je snažan rast u području internetskih usluga i IPTV-a
- Prihodi od internetskih usluga povećali su se za 19,1% na 1.368 milijuna kuna ili 188 milijuna eura (2009.: 1.149 milijuna kuna ili 156 milijuna eura)
- Broj ADSL linija povećao se za 13,4% na 629.228
- Broj korisnika IPTV-a povećao se za 26,1% na 297.496
* prije jednokratnih stavki
Ivica Mudrinić, predsjednik Uprave i glavni direktor, izjavio je:
“Recesija je u Hrvatskoj u 2010. godini nastavila utjecati na potrošačke navike i prihode poslovnog sektora. Naša strategija koju provodimo pomogla nam je da ostanemo konkurentni i zaštitimo marže te su naši poslovni rezultati vrlo dobri s obzirom na lošu gospodarsku klimu, smanjenu potrošnju i pojačanu konkurenciju.
Akvizicijom Combisa ojačali smo naš položaj na tržištu IT usluga i upotpunili vodeći položaj Grupe u komunikacijama. Reorganizacijom T-HT-a stvorili smo učinkovitiju organizaciju sa snažnijim fokusom na korisnika, naše se internetsko poslovanje nastavlja snažno razvijati i nadamo se da će se prihodi od pokretnih komunikacija poboljšati kada Hrvatska izađe iz recesije.
S pojavom znakova gospodarskog poboljšanja, vjerujemo da će ionako spor oporavak Hrvatske biti dodatno usporen ako naša ulaganja u modernu komunikacijsku infrastrukturu koja je Hrvatskoj potrebna za njezin daljnji razvoj budu i dalje opterećena nepoticajnim regulatornim i poreznim mjerama.”