15. 9. 2008.
Agencija oekom research AG, jedna od vodećih svjetskih agencija za istraživanje i analizu rejtinga na osnovu kojih se kreiraju osnovne polazišne točke u segmentu održivog razvoja i ulaganja, temeljem provedenog istraživanja i analize svrstala je T-Hrvatski Telekom u PRIME kategoriju kompanija. To znači da se ulaganje u dionice T-HT-a ocjenjuje kao društveno i ekološki osnovano ulaganje te se kao takvo preporučuje klijentima. Istraživanje je obuhvaćalo procjenu društvene odgovornosti T-HT-a u brojnim područjima: ljudskim resursima, ekološki orijentiranom poslovanju, procesima nabave, sponzorstvima i donacijama, odgovornom marketingu, i tako dalje.
Održiva proizvodnja i preuzimanje socijalne odgovornosti smatraju se jednim od ključnih kriterija za procjenu ekonomske uspješnosti kompanija. Niz posebnih agencija te pružatelja financijskih usluga analiziraju i ocjenjuju aktivnosti i strategiju kompanija iz perspektive održivosti i nude dubinske informacije o aktivnostima kompanija na području ekonomije, ekologije i društvenog angažmana.
Zbog sve snažnijih zahtjeva za etičkim i održivim ulaganjima, dobra pozicija kompanija na rang listama održivosti ima sve značajniju ulogu na međunarodnim financijskim tržištima te sve više utječe na poslovanje kompanija budući da o njoj sve češće ovisi i preporuka analitičara ulaganja i odluka o ulaganju kako institucija, tako i privatnih ulagača. S druge strane, ovakve rang liste i istraživanja pomažu kompanijama da prepoznaju što za njih predstavlja priliku, a što rizik te da optimiziraju svoje poslovne procese.
Istraživanje agencije oekom temelji se na analizi kompanija iz ekološke i socijalno-kulturološke perspektive te ispitivanju specifičnom za predmetni sektor koje se zasniva na rejtingu korporativne odgovornosti. Utjecaj na društvo i okoliš razlikuje se za svaki sektor, odnosno gospodarsku granu. Agencija oekom svaki sektor analizira i klasificira prema matrici održivosti. Klasifikacija unutar te matrice ovisi o kategorizaciji određenoj u dvije pod-matrice – socijalnoj i ekološkoj. Prema matrici održivosti telekomunikacijska je industrija klasificirana kao sektor čije djelovanje u jednakom omjeru (50% – 50%) utječe na socijalni rejting i rejting u vezi s okolišem.
Klijenti agencije oekom research AG ugledne su kompanije s područja financijskih usluga koje na osnovu njihovih istraživanja o održivosti trenutno upravljaju s više od 85 milijardi eura. Ove je godine po prvi put u svoje istraživanje i procjenu uključila i T-HT kao člana DT Grupe za koji već više godina izrađuje izvješće o korporativnoj odgovornosti.