4. 9. 2008.
Danas je u prostorima Ureda UNICEF-a za Hrvatsku predstavljena kampanja „Prekini lanac!“ s ciljem zaustavljanja elektroničkoga nasilja među djecom, u kojoj zajednički sudjeluju UNICEF, Hrabri telefon, T-Mobile, Vipnet i Tele2.
Osnovna je poruka kampanje da zlonamjerne poruke poslane mobitelom i internetom mogu imati vrlo opasne posljedice za djecu. Neprosljeđujući takve poruke, djeca mogu zaustaviti nasilje i na taj način pomoći vršnjacima koji postanu žrtvama elektroničkoga nasilja. Odrasli, roditelji i učitelji u školama mogu poučiti djecu korektnom ponašanju u svijetu novih medija i tako spriječiti nasilje i prije nego što se ono dogodi. Zaštitno je lice cijele kampanje Slaven Bilić, UNICEF-ov ambasador dobre volje, koji je videoporukom pozvao sve da podrže napore UNICEF-a i Hrabrog telefona.
„Sretna sam što smo okupili ovako važne partnere u borbi protiv nasilja među djecom i nadam se da će važnost ove akcije prepoznati djeca, mladi, roditelji i učitelji i podržati nas u što većem broju.“ - izjavila je ovom prigodom predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku Tanja Radočaj.
„Ne smijemo zatvarati oči pred novim oblicima nasilja među djecom. Mi odrasli odgovorni smo upoznati djecu sa sigurnim korištenjem novih tehnologija i zato mi je drago da smo uspjeli organizirati ovu kampanju“ - izjavila je na predstavljanju akcije doc. dr. sc. Gordana Buljan Flander, voditeljica stručnih i znanstvenih programa Hrabrog telefona i ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece grada Zagreba.
UNICEF-u i Hrabrom telefonu veliku potporu pružili su i svi operateri mobilne telefonije u Hrvatskoj, osiguravši sms-mehanizam putem kojega građani mogu sudjelovati u ovoj akciji. Naime, Tele2, Vipnet i T-Mobile, u suradnji s tvrtkom NTH, omogućili su doniranje za akciju na broj 66456. Slanjem poruke „Prekini lanac!“ na taj broj, svi će se građani moći uključiti u akciju, dati svoj glas potpore i donaciju u iznosu od 3 kune (cijena poruke 3,66 kuna, uključujući PDV). Broj će biti aktivan od 3. do 30. rujna ove godine. Svi operateri mobilne telefonije odriču se bilo kakvog prihoda u korist akcije. Iznose prikupljene porukama svojih korisnika, Vipnet, T-Mobile i Tele2 dodatno će uvećati donacijama za akciju.
Sva prikupljena sredstva utrošit će se na pomoć žrtvama elektroničkoga nasilja, na tisak i distribuciju edukativnih materijala za djecu, roditelje i učitelje te na edukacije o prevenciji elektroničkoga nasilja u 150 škola u Hrvatskoj.
Uz sms-mehanizam, svi će operateri mobilne telefonije tijekom kampanje na svojim prodajnim mjestima dijeliti informativne letke o sigurnome korištenju mobitela i interneta za djecu i roditelje.
„Mobilna telefonija je postala važan komunikacijski čimbenik u današnjem suvremenom društvu. Želja za brzim i lakim komuniciranjem, te različitim sadržajima koje mobilni telefoni donose je sve prisutnija. Cilj je svih mobilnih operatera u Europi i u Hrvatskoj osigurati odgovorno korištenje informacija i komunikacijskih tehnologija. Svakim danom sve je više korisnika, među kojima je veliki broj mladih, koji žele dodatne mogućnosti i sadržaje. Želja nam je da ljudi koriste naše tehnologije na odgovoran način.” - ovom je prigodom izjavio Rainer Rathgeber, predsjednik Uprave T-Mobilea.
U ime Tele2 izražavam zadovoljstvo zbog ove inicijative te što moji kolege i ja možemo prvi uputiti sms poruku na humanitaran broj i tako na simboličan način poduprijeti kampanju. Naša je želja da se lanac prekine pametnim korištenjem mobilnih uređaja i pametnim korištenjem svih sadržaja koje mobilni svijet danas nudi. Tele2 poručuje – stavite naglasak na zabavu i prijateljstvo kada komunicirate. Upravo zato što mladi predstavljaju većinu Tele2 korisnika u Hrvatskoj, ovaj je projekt od velike važnosti za nas. Danas pozivam sve Tele2 korisnike neka podupru UNICEF-ovu kampanju i tako prekinu lanac. – izjavio je na predstavljanju akcije Johan Granlund, predsjednik Uprave Tele2.
Vipnet se u svom poslovanju zalaže za unapređenje komunikacije među ljudima i sve naše aktivnosti su tome usmjerene. No, isto tako podržavamo odgovorno korištenje mobilnih telefona. Zato smo se rado uključili u ovu akciju koja upravo potiče odgovornu komunikaciju i među djecom, ali i odraslima – izjavio je Henrik Norgaard, član Uprave i glavni direktor za marketing, prodaju i službu za korisnike Vipneta.
Osim letaka, koji su u tisku, za djecu, roditelje i učitelje pokrenuta je internetska stranica www.prekinilanac.org, na kojoj se mogu naći sve informacije i savjeti o sigurnome korištenje mobitela i interneta.
Kreativna rješenja kampanje bez naknade je izradila agencija Digitel, a medijski prostor i vrijeme osigurali su medijski partneri: Hrvatska radio-televizija, Europapress Holding i Europlakat. Komunikacijsku potporu UNICEF-u pružila je agencija Premisa pro bono. Televizijski spot potpisuje Planet B, pod redateljskom palicom Krasa Gančeva, a fotografije oglasa poklanja Sandra Vitaljić.
UNICEF i partneri zahvaljuju djeci, roditeljima i svim drugim građanima i tvrtkama volonterima koji su pomogli u realizaciji kampanje „Prekini lanac!“.