30. 5. 2008.
Gotovo polovina hrvatskih građana smatra da će telekomunikacije u budućnosti biti važnije nego li danas, utvrđeno je u istraživanju koje je za T-Hrvatski Telekom provela agencija Puls. Istraživanje je provedeno na nacionalnom reprezentativnom uzorku s ciljem utvrđivanja osnovnih navika i stavova građana Hrvatske u vezi s korištenjem mobilne i fiksne telefonije te Interneta. Rezultati istraživanja o mobilnoj telefoniji upućuju na zaključak da mobitel sve više postaje multifunkcionalni uređaj te se, uz osnovnu komunikacijsku svrhu, sve više koriste njegove različite dodatne funkcionalnosti. Fiksna se pak telefonija veže uz obitelj, dok je utjecaj Interneta na svakodnevan život značajan te se koristi podjednako u poslovne i privatne svrhe.
Prema rezultatima provedenog istraživanja mobitel posjeduje čak 75% populacije, od čega se 15% koristi s više od jednim mobilnim uređajem. Penetracija mobitela izrazito je visoka naročito u populaciji do 25 godina, gdje iznosi gotovo 100%. Što se tiče spolnih razlika, mobitele posjeduje 13% više muškaraca nego li žena. Osobito su zanimljivi podaci o korištenju dodatnih funkcija koji ukazuju na važnu ulogu mobitela u komuniciranju, ali i u organizaciji svakodnevnog života – budilicom se koristi 60% korisnika mobitela, rokovnikom/kalendarom 45%, a podsjetnikom 35%. Od zabavnih je sadržaja najraširenije snimanje fotografija i videoisječaka te slušanje glazbe i radija. Što se tiče tipa korisnika, najveći postotak pretplatnika zabilježen je u skupini osoba od 26 do 39 godina (44%), dok u skupini mlađih od 25 dominiraju prepaid korisnici (84%), a udio pretplatnika veći je među muškim nego li ženskim korisnicima mobitela.
Sukladno očekivanjima, Internet putem mobitela u najvećoj mjeri koristi populacija u dobi do 25 godina i to najviše za download melodija i surfanje.
Kod izbora marke mobitela i razloga za kupnju novog najviše se pozornosti pridaje izdržljivosti uređaja i cijeni, dok su dizajn, kvaliteta kamere i glazbene funkcije važniji ženama nego li muškarcima.
Istraživanje stavova prema mobilnoj telefoniji pokazuje da mobitel za korisnike predstavlja izvor sigurnosti, ne isključuje se preko noći i važan je za obavljanje poslovnih obveza, no isto tako korisnici se slažu i da je pri korištenju u javnosti i društvu potrebno poštivati bonton.
Dio istraživanja koji se tiče fiksne telefonije i Interneta pokazao je da 45% kućanstava posjeduje internetski priključak, a više od 50% ih ima ADSL pristup. Internetom se koristi 37% hrvatskih građana u dobi od 15 do 75 godina, i to većinom podjednako u privatne i poslovne svrhe. Internet se najviše koristi za informiranje o aktualnim događajima, traženje korisnih informacija, edukaciju i poslovne svrhe, ali i za zabavu, poput preuzimanja i slušanja glazbe i gledanja videoisječaka. Mlađi ispitanici nešto su više zainteresirani za Internet, a naročito za sudjelovanje u različitim online zajednicama i forumima. Dominantan oblik online komunikacije među korisnicima Interneta je e-mail (82%), dok putem instant messaginga (MSN, Skype) i chata komunicira oko 30% korisnika Interneta, pri tome se ispitanici do 25 godina znatno više koriste instant messengerom, chatom i blogom.
U istraživanju stavova građana prema fiksnoj telefoniji i Internetu najveće je slaganje utvrđeno za tvrdnju da je fiksni telefonski uređaj vezan uz obitelj. Nadalje, rezultati pokazuju da, iako je utjecaj Interneta na svakodnevni život značajan, prema mišljenju korisnika on ipak ne utječe na njihovo svakodnevno druženje s ljudima. Žene u nešto većoj mjeri vezuju fiksni telefon uz obitelj te više od muškaraca vole „čavrljati“ na fiksni telefon s prijateljima. Iako češće od muškaraca priznaju da im korištenje novih tehnologija otežava život, istodobno smatraju Internet važnim za obavljanje posla, ali i za traženje prijatelja putem online zajednica kao što su MySpace i Facebook. Mlađe osobe doživljavaju Internet kao sredstvo koje olakšava komunikaciju, bilo s inozemstvom, starim i novim prijateljima, istomišljenicima ili suprotnim spolom, dok starijima on u većoj mjeri otežava svakodnevni život koji mogu zamisliti i bez Interneta.
Istraživanje koje je pružilo uvid u navike i stavove građana Hrvatske o mobilnoj i fiksnoj telefoniji i Internetu provela je agencija Puls na nacionalnom reprezentativnom uzorku (N=1000) osoba u dobi od 14 do 75 godina. Podaci su prikupljeni putem telefonskog intervjua u razdoblju od 30. travnja do 6. svibnja ove godine.