Menu Skip to content

Kvaliteta mreže

Glasovna i podatkovna mjerenja koja Hrvatski Telekom redovito provodi u svojoj mobilnoj mreži pokazuju kako je mobilna mreža HT-a najbolja u Hrvatskoj u svim najvažnijim parametrima.

Dodatno, Hrvatski Telekom je prvi u Hrvatskoj pustio u rad 4G mrežu baziranu na LTE tehnologiji, te smo među prvima u Europi i regiji.

Visoka kvaliteta mreže jedan je od ključnih čimbenika koji omogućavaju visoku razinu usluge kakvu HT pruža svojim korisnicima.

Standardna mjerenja u mobilnoj mreži, usklađena sa standardima Deutsche Telekom Grupe, HT provodi dvaput godišnje te obuhvaćaju čitavu Hrvatsku. Mjerenja u 2G (GSM) mreži provode se u urbanim sredinama – velikim gradovima s više od 100.000 stanovnika (Zagreb, Split, Rijeka, Osijek) i manjim gradovima, s više od 50.000 stanovnika (Pula, Zadar, Šibenik, Dubrovnik, Karlovac, Sisak, Varaždin i Slavonski Brod) – te na autocestama i cestama izvan urbanih područja. Mjerenja u 3G/HSPA+ mreži provode se pak u spomenutim urbanim područjima.

Tijekom mjerenja, koja traju otprilike 35 dana, HT-ovi mobilni timovi u dva vozila opremljena sustavima za testiranje prijeđu približno 15.000 kilometara, a uz mjerenje najvažnijih parametara u mobilnoj mreži Hrvatskog Telekoma, radi usporedbe mjere i kvalitetu konkurentskih mreža. Posljednje mjerenje obavljeno je u srpnju 2012. godine te pokazuje da je mobilna mreža Hrvatskog Telekoma najbolja u Hrvatskoj.

Glavni pokazatelji čija se kvaliteta mjeri su uspostava usluge, stabilnost i performanse. U slučaju glasovnih usluga parametar performanse usluge je kvaliteta govora, a za podatkovne usluge brzina prijenosa podataka i kašnjenje.

  • U mobilnoj mreži HT-a izmjerena je najveća brzina prijenosa podataka
  • Mobilna mreža HT-a ima najveću 2G i 3G pokrivenost - Populacijska pokrivenost 2G mrežom iznosi gotovo 100 posto, a 3G mrežom 81 posto
  • Stabilnost poziva je najveća u mobilnoj mreži HT-a

Tehničke specifikacije

Tehnička specifikacija sučelja koja se pružaju putem nepokretne telekomunikacijske mreže Hrvatskog Telekoma d.d.

Ovaj je dokument podložan izmjenama i dopunama zbog izmjena u nepokretnoj telekomunikacijskoj mreži T-HT-a, uvođenja novih usluga, izmjena/dopuna postojećih, donošenja novih referentnih dokumenata te izmjena važećeg pravnog okvira. Pod referentnim dokumentima smatraju se domaće i međunarodne norme, preporuke, standardi te ostali dokumenti koji na domaćoj ili međunarodnoj razini reguliraju tehničke specifikacije telekomunikacijskih sučelja. Sve izmjene i dopune ovog dokumenta bit će pravodobno objavljene, a čitatelj je dužan redovito provjeravati status dokumenta kako bi imao u posjedu ažuriran dokument.

Poziv vlasnicima

Pravo puta

Hrvatski Telekom d.d. je kao infrastrukturni operator stekao na temelju Zakona o elektroničkim komunikacijama (ZEK) pravo puta na općem dobru i nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, drugih pravnih i fizičkih osoba na kojima ima izgrađenu elektroničku komunikacijsku infrastrukturu.

Potvrdu o pravu puta izdaje Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) u skladu s odredbama ZEK-a i Pravilnika o potvrdi i naknadi za pravo puta.

Za one nekretnine na koje se odnose potvrde o pravu puta, a za koje nije moguće utvrditi vlasnika, odnosno upravitelja općeg dobra uvidom u javne knjige, infrastrukturni operator je dužan nakon dobivanja potvrde o pravu puta uputiti javni poziv svim vlasnicima nekretnina, odnosno upraviteljima općeg dobra o izdanim potvrdama o pravu puta i obvezi plaćanja naknade.